8697 Öreglak

Fő utca 44.

+36-20-322-0515

+36-85-330-768

Hétfő-péntek

8:00-12:00 és 12:30-16:30

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Az AP szám a pénztárgépek azonosítására használt számsor, melyet a készülékek minden nyugtájukon megjelenítenek az AP jel után. Az első három számjegye megegyezik a pénztárgép típusának a forgalmi engedély számával, a többi számjegy pedig a készülék egyedi azonosítását teszi lehetővé.

Az AP számot a hatályos jogszabály szerint „a pénztárgépen vagy a pénztárgéphez egyértelműen köthetően, a vásárló számára láthatóan, legalább 3 cm-es betűkkel, jól olvashatóan fel kell tüntetni…”.

Az online pénztárgépeket az üzemeltetőknek évente felül kell vizsgáltatniuk a NAV nyilvántartásában szereplő szervizek valamelyikével.

Az éves felülvizsgálat során a szerviz elsődleges feladata az illegális beavatkozások kiszűrése és feltárása. Emellett ellenőrzi, és szükség esetén kicseréli az adóügyi ellenőrző egység (AEE) akkumulátorát is.

Az éves felülvizsgálatot első alkalommal a pénztárgép első üzembe helyezését követő egy éven belül kell elvégeztetni. A felülvizsgálatot ezt követően évente meg kell ismételni, úgy, hogy az egymást követő felülvizsgálatok között legfeljebb egy év telhet el.

Mint minden szerviztevékenységet, az éves felülvizsgálatot is csak a NAV nyilvántartásában szereplő szervizek érvényes műszerészi igazolvánnyal és plombanyomóval rendelkező műszerészei végezhetik.

További információkat a NAV által kiadott közleményben, az alábbi linken talál:
https://www.nav.gov.hu/data/cms350307/Kozlemeny_az_online_penztargepek_eves_felulvizsgalatarol_2014.11.05.pdf

A pénztárgépnaplót a készülékét üzembe helyező szerviz adja át.
A pénztárgépnapló a pénztárgéppel kapcsolatos események dokumentálására szolgál. A pénztárgépnaplót szigorú számadási bizonylat. (Be kell vezetni a szigorú számadási bizonylatok közé!)
A pénztárgépnaplóba bejegyzést a rendeletben meghatározott esetekben kizárólag az üzemeltető, a műszerész vagy a forgalmazó tehet.
A gépnaplóban egyebek mellett a pénztárgép hibáit, a meghibásodás dátumát, a cserekészülékek adatait és az éves felülvizsgálat időpontját kell rögzíteni. Ezeknek a bejegyzéseknek egy részét Önnek, egy másik részét pedig a készülékét javító szerviznek kell elkészíteni.
Az üzemeltető köteles a pénztárgépnaplót az üzemeltetési helyen tartani.
A pénztárgépnaplót a pénztárgép selejtezését vagy értékesítését követően szervizzel le kell záratni. Az üzemeltető köteles a pénztárgépnaplót a lezárásától számított nyolc évig megőrizni.
Ha a pénztárgépnapló elveszett, megsemmisült, az üzemeltető köteles erről a szervizt haladéktalanul értesíteni. A bejelentésről a szerviz jegyzőkönyvet vesz fel. Új pénztárgépnaplóba csak a pénztárgép beszerzésére vonatkozó bizonylat bemutatása után jegyezhet be adatot a műszerész.

Az online pénztárgépeken nincs szükség az óra átállításra, mert automatikusan beállítják a pontos időt.

1. Ha megváltozik teljesen az adószám, azaz új üzemeltetője lesz a pénztárgépnek, akkor a pénztárgépet át kell személyesíteni az új tulajdonos nevére.

Az átszemélyesítéshez szükséges dokumentumok:

  • Átszemélyesítési kód (igényléséhez ITT talál információt)
  • Aláírási címpéldány vagy vállalkozói igazolás
  • Elérhetőségek: telefonszám, e-mail cím

2. Ha az adószám az áfa kör (ÁFA-s vagy ÁFA mentes lesz) miatt változik, akkor az adószám változását a PTGTAXUZ nyomtatványon kell a NAV felé lejelenteni. A pénztárgép a módosítást a NAV szerverén keresztül fogja letölteni.
3. Ha egyéb adatok változnak (székhely, telephely, fantázianév), akkor a változást a PTGTAXUZ nyomtatványon kell a NAV felé lejelenteni. A pénztárgép a módosítást a NAV szerverén keresztül fogja letölteni.

A PTGREG nyomtatványon lehet igényelni új pénztárgépek beüzemeléséhez. Kitöltési segédletként sablon:
A kód ügyfélkapura fog megérkezni, 1 évig érvényes, díjmentesen igényelhető.

A PTGREG nyomtatványon lehet igényelni használt pénztárgépek megszemélyesítéséhez. Kitöltési segédletként sablon:
A kód ügyfélkapura fog megérkezni, 1 évig érvényes, díjmentesen igényelhető.

A hitelesítési bizonyítvány kiállításától 2 évig.

Csak az MKEH Mérésügyi Hivatal által engedélyezett, hitelesített mérlegek kerülhetnek újra hitelesítésre.

Engedélyezett, kalibrált, tiszta, sérülés mentes, megfelelő helyen lévő adattáblával.

Amennyiben a mérleg akkumulátoros és hosszabb ideig nincs használatban, /töltve-bekapcsolva/ akkor fennáll a veszélye, hogy az akkumulátor meghibásodik és cserélni kell.  Nagyobb gondot azon mérlegeknél okozza, melyekben az akkumulátor cseréhez a hitelesítési plombát meg kell bontani. Ebben az esetben a hitelesítés is plusz költséget jelent.

Weboldalunk sütiket használ a jobb felhasználói élmény javítása érdekében. Azzal, hogy oldalunkat böngészi, elfogadja ezt.